RME TEKNİK SERVİS

  • RME TEKNİK SERVİS
  • Ana Sayfa

    Rme Teknik Servis

  • Hizmetlerimiz

    RME Teknik ServisTamir Hizmeti Sunduğumuz Ürünler

  • iletisim

    RME TEKNİK SERVİS İletişim Bölümü

    • MAİL OKUUUUUU
    • .
      • Shortcodes
        • Blog Posts
        • Google Map
        • Buttons
        • Columns
        • Gallery
        • Typography
        • Tabs, Toggles, Tables
        • Typography Icons
        • Video
RME TEKNİK SERVİSRme Teknik ServisHidrofor Bakımları

Hidrofor Bakımları

by: myolal
Posted in: Rme Teknik Servis
Tags: Hidrofor Bakımları,Hidrofor Tamiri

  • Hidrofor bakımları genellikle piston pompalı hidroforlarda yapılmaktadır.
  • Piston pompalı hidroforlar iki kısımdan oluşur. Yağ tarafı ve Su gövdesi  diye ikiye ayrılan hidroforlar 6 ayda bir mutlaka bakımdan geçmelidir.
  • Kademeli,Santrifüj,kat hidroforları bakım gerektirmeyen hidrofor tiplerindendir. Fakat yinede arada sırada bu hidroforlarında gözden geçirilmesinde faydalı olur. Basınç kapasite ayarları,tankdaki hava oranı,tank içindeki mebranın (balon) durumu kontrol edilmesinde fayda vardır.
  • Yağ gövdesi: Yağ gövdesinde krank,kranka bağlı rulmanlar,piston kolu,piston koluna bağlı pik piston ve pik pistonu piston koluna bağlayan piston pimi bulunur.
  • Mekanik aksamların aşınmaması için yağ gövdesi içerinde 1 lt yağ bulunur.Mekanik aksam sürekli devir halinde olduğundan zamanla gövde içerisindeki yağ özelliğini yitir. Yağ özelliğini yitirdiğinde rulmanlar ve sarı piston kolu aşınma yapar zamanla bozulur.
  • Bazı piston pompalı hidroforlarda sfero çelik dişliler  bulunur.İki büyük dişlinin yanı sıra çelik mile bağlı iki adette küçük dişli mevcuttur.
  • Bu dişliler zamanlar sürtünme sonucunda aşınır yer yer dişli yatakları kırılabilir. Pinyon dişlideki rulmanlar bozulabilir.


İçerisinde Yağ kalmamış ve bulunduğu alandan nem alarak paslanmış ve aşınmış mekanik aksamlar
  • Su gövdesi:Döküm su gövdesi bünyesinde sürekli basınçlı su barındırmaktadır. Gövde içerisinde çalışan 4 adet sübap bulunur.bu sübapların ikisi emiş ikiside basış sübapıdır.
  • Gövde içerisinde suyun emiş ve basışını sağlayan lastik piston bulunmaktadır.Lastik piston piston yatağı içerisinde sürekli ileri geri hareket halinde olduğundan zamanla özelliğini yitirir yada yırtılır.
  • Döküm gövde içerinde süpapları sabitleyen iki adet sübap baskısı mevcuttur.
  • Döküm gövde sürekli suyla temas halinde olduğundan kireç kaplar.
  • Hidroforun çalışmasıyla birlikte hareket eden sübaplar zamanla aşınır,kireç bağlar,sübap lastikleri özelliklerini yitirir, sübap baskıları aşınıp kırabilir..
  • Döküm gövde ile mekanik gövdeyi birleştiren salamastra yatağı adı verilen içerisinden piston iteneğine bağlı lastik piston milinin geçtigi salamastra yuvası zamanla milin hareketinden dolayı aşınır ve su sızdırmazlık özelliğini yitir.

 

Bakımsız kalan gövde   Bakım yapılan gövde

 

 

  • Hidrofor bakımında neler yapılır?
  • Hidrofor bakımlarında öncelikle mekanik aksamda özelliğini yitirmiş olan yağ blok gövdeden alınır ve yerine yani yağ konulur.
  • Piston milin hareketinden dolayı aşınan salamastara yatağı değiştirilir yada salamastra somunu sıkılarak su akıntısı giderilir.
  • Hidrofor tankındaki hava oranı kontrol edilir gerekirse hava yastığı sağlanır.
  • Basınç şartel ayarları kontrol edilir.
  • Döküm su gövdesinin emiş ve basınç değerleri kontrol edilir.
  • Gövdenin  su emmesi ve basması sağlıklıysa gövde açılmaz.
  • Gövdenin su emiş ve basışı sağlıksızsa gövde kapağı açılarak sübapların durumu kontrol edilir gövde aşırı kireç bağlamış,sübaplar özelliğini yitirmiş olabilir bu durum hidrofor görevlisi yada bina yönetimine bildirilir gövde kireçlerinin temizlenmesi, süpapların değişmes,i lastik pistonun yenilenmesi,sübap baskılarınında değişmesi  gerekmektedir.Bu işlem bakım dışı bir işlemdir tamir olayına girerceginden gerekirse salamastra yuvası ve lastik piston mili de değişebilir.
  • Piston pompalı hidroforlar ihmal edilmemelidir. Mutlaka 6 ayda bir servis gözetiminden geçmeli aşınan parçaları değiştirilmelidir.
  • Bünyesinde aşırı basınç ve yüksek elektrik voltajı bulunduran piston pompalı hidroforlar bakımsız kaldıklarında yüksek maliyette masraf çıkartabilir.
  • Aşınmış,çürümüş döküm su gövdeleri mutlaka değiştirilmelidir. Aşırı basınç sonucunda patlayabilir buda çok büyük tehlike yaratabilir bu yüzden ihmal edilmemesi gereken cihazlar arasında hidroforlarda bulunmaktadır.
Hidroforda çalışan parçalar zamanla aşınır ve kireç tutar. Hidroruza bakım yaptırarak bu sorunu çözersiniz.
24 Aralık 2013|No Comments
← Hidrofor Fiyatları
Hidrofor Teknik Bilgi →

Bir Cevap Yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Google Kelime

Bacalı Kombi Bireysel Isınma blog Dalgıç Pompa Dogalgaz Dogalgaz Tesisatı Doğalgaz Acil 187 Doğalgaz Nedir ? Doğalgaz Tasarrufu hello Hermatik Kombi Hidrofor Hidrofor Arızaları Hidrofor Ayarları Hidrofor Bakımları Hidrofor Fiyatları Hidrofor Seçimi Hidrofor Tamiri Hidrofor Tesisatı Hizrofor Arıza Isınma Sistemleri Klima Klima Modelleri Kombi Kombi Arıza Kombi Arıza Bakım Onarım Kombi Arızaları kombi arızası Kombi Bakım Kombi Bakım Onarım Kombi Bakımı Kombi Kart Tamiri Kombi Kullanımı Kombi Kışlık Bakım Kombi Petekleri kombi ses çıkarıyor Kombi su ısıtmıyor Kombi Teknik Bilgi kombi ısıtmıyor lorem Paket Hidroforlar Su Tasarrufu Tesisat Bakım Servis Yogusmalı Kombi Üç Yollu Kombi Tamiri
  • Ana Sayfa
  • Hizmetlerimiz
  • iletisim
Her hakkı saklıdır. Copyright © 2011. Web Master: Ertan KOÇ 0532 604 57 79